Veelgestelde vragen (FAQ)
Aanbod en voorraad
Wat kan ik vinden op de website van online apotheek FARMALINE?
Op onze website vind je een uitgebreid assortiment van kwalitatieve erkende producten zoals verzorgingsproducten, voedingssupplementen, schoonheidsproducten en voorschriftvrije geneesmiddelen.
In België kan je geen geneesmiddelen op voorschrift kopen maar, wij kunnen je wel advies geven. Het kopen van bijzondere voorgeschreven geneesmiddelen op het internet is niet zonder gevaar. Omwille van de huidige wetgeving kan de kwaliteit van online geneesmiddelen niet gegarandeerd worden. Wij adviseren je om geneesmiddelen op voorschrift bij je apotheek te kopen.
Ik weet niet zeker welk product ik nodig heb. Kan ik advies krijgen?
Professioneel apothekersadvies op maat is onze grootste troef. Om het juiste advies te krijgen, kun je je het best eerst registreren en daarna je vraag stellen via ons contactformulier. Bij "Betreft" kies je voor "Farmaceutisch advies". Op die manier beschikken we meteen over de nodige gegevens om contact met je op te nemen en je het beste advies te geven.
Ik zoek een bepaald product. Hoe kan ik dit snel vinden op de website?
Er zijn drie manieren om snel het gewenste product te vinden:
- Zoeken (eenvoudig of uitgebreid)
Als je de naam van het gewenste product (volledig of gedeeltelijk) kent, dan kun je snel op zoek gaan door de naam of een zoekterm in te vullen in de rode zoekbalk, bovenaan onze website. Onze razendsnelle zoekfunctie is op iedere pagina beschikbaar. De getoonde lijst van producten kun je op ieder ogenblik verfijnen door te filteren op fabrikant (deze filter kan je vinden door te klikken op "meer filters"), prijs, doseringsvorm, promotie en/of beoordeling. - Navigeren op categorie
Ben je niet naar een specifiek product op zoek, maar eerder naar een oplossing voor een probleem of kwaaltje? Navigeer dan doorheen onze categorieën. Tijdens de navigatie wordt de productenlijst aangepast volgens de categorie die je kiest. Je krijgt dan enkel producten te zien die aan deze categorie werden toegekend door onze apothekers.
Dit is zonder twijfel de beste manier om een aantal gelijkaardige producten met elkaar te vergelijken. - Navigeren op merk
Ben je fan van een bepaald merk, dan is het waarschijnlijk meer aangewezen om te zoeken in de productcatalogus van dat merk. Naast onze lijst met categorieën kan j klikken op "merkenshops ", je zal dan een overzicht zien van alle merken die wij aanbieden, de merken worden weergegeven in de vorm van hun logo. Dan zal Wanneer je het merk aanklikt, krijg je een overzicht te zien van het merk en kun je een categorie selecteren op basis van het probleem waar je een oplossing voor zoekt. - Navigeren in de alfabetische productenlijst
Indien geen van de voorgaande manieren het gewenste zoekresultaat heeft opgeleverd, kun je het overzicht van alle producten op onze website raadplegen. Daar kun je vervolgens sorteren op alfabetische volgorde. Bekijk het volledige overzicht.
Ik zoek een bepaald product, maar ik kan het niet vinden. Wat nu?
Niet gevonden wat je zoekt? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onze klantendienst. Dit kan telefonisch op het gratis nummer 0800 78 080, per chat (indien beschikbaar) of via ons contactformulier. Wij helpen je met veel plezier verder.
Er staat geen of weinig informatie bij het product dat mij interesseert. Wat nu?
Informatie, foto's en bijsluiters toevoegen aan onze producten is een van onze prioriteiten. We doen al het mogelijke om onze database zo goed mogelijk aan te vullen door vaak contact op te nemen met verschillende fabrikanten en leveranciers. Dat kost soms wat tijd, waardoor de productinformatie niet altijd onmiddellijk beschikbaar is.
Contacteer ons gerust via info@farmaline.be voor meer informatie indien je vragen hebt over een bepaald product. Zo kunnen we onze website steeds blijven aanvullen.
Taal van verpakking en productinformatie
De verpakking en de informatie in/op de verpakking van de producten die wij verkopen zijn beschikbaar in het Nederlands en in het Frans.
Hoe weet ik of een bepaald product op voorraad is?
Alle producten hebben een status die aanduidt of de producten op voorraad zijn in onze apotheek of bij een van onze leveranciers.
Hieronder een overzicht van de mogelijke statussen:
- Onmiddellijk leverbaar: Het product is beschikbaar en kan geleverd worden.
- Niet leverbaar: Het product is tijdelijk niet beschikbaar, maar zal op een later tijdstip weer verkrijgbaar zijn. Als je wenst te weten wanneer dit terug beschikbaar is, dan kan je klikken op de rode knop "verwittig bij beschikbaarheid" en kun je e-mailadres achterlaten. Je zal dan een mail ontvangen zodra het product weer verkrijgbaar is bij ons.
- Product niet verkrijgbaar: Het product is uit handel genomen en is niet meer verkrijgbaar.
Je kunt enkel producten bestellen en laten leveren wanneer ze op voorraad zijn.
Wat moet ik doen als ik vragen of klachten heb over medische producten (hulpmiddelen)?
Neem contact op met onze verantwoordelijke voor de veiligheid van medische producten (hulpmiddelen).
E-mail: veiligheid-medischeproducten@farmaline.be
Registreren en aanmelden
Hoe kan ik mij registreren?
Bovenaan rechts, kan je met je computermuis op het woordje "Aanmelden" gaan staan (bij het icoontje van het mannetje), dan verschijnt er de mogelijkheid om je in te loggen of om een nieuw profiel aan te maken, door te klikken op "Maak een account aan".
Dan verschijnt er een scherm waar we je persoonlijke gegevens vragen die noodzakelijk zijn om je bestelling correct te verwerken.
Voor het verstrekken van geneesmiddelen, medische hulpmiddelen of andere producten waarbij een beroep gedaan wordt op de deskundigheid van FARMALINE als apotheker, behandelen wij uitsluitend zorgaanvragen van klanten met een voldoende betrouwbare en verifieerbare identiteit. Daarvoor hebben wij minimaal je volledige naam en geboortedatum nodig en indien nodig je adres.
Wij willen je er eveneens op wijzen dat je zelf verantwoordelijk bent voor het melden van (wijzigingen in) je persoonlijke gegevens. Als deze gegevens niet correct of onvolledig zijn, kunnen wij onze taken in het kader van medicatieveiligheid niet goed uitvoeren. Gelieve wijzigingen betreffende je situatie zo snel mogelijk aan ons door te geven.
Voor een veilig gebruik van je account verwijzen wij naar ons privacybeleid.
Welke gegevens houdt FARMALINE bij? Waarom?
'Volgende gegevens:
- Je logingegevens zodat je je kunt aanmelden op je persoonlijke account bij FARMALINE.
- Je adresgegevens om je bestelling aan huis te kunnen leveren.
- Je e-mailadres om je op de hoogte te houden van de status van je bestelling. Indien gewenst informeren we je ook graag over de recente aanbiedingen, promoties en nieuwe producten.
- Je telefoonnummer om direct contact met je op te nemen bij problemen met je bestelling of levering.
- Daarnaast vragen wij tevens naar je persoonlijke gegevens voor het verstrekken van geneesmiddelen, medische hulpmiddelen of andere producten waarbij een beroep gedaan wordt op de deskundigheid van FARMALINE als apotheker. Deze informatie wordt niet opgeslagen in je account.
Wat betekent bus bij de adresgegevens in het registratieformulier?
Dit verwijst naar je busnummer. Die informatie is voor ons van belang wanneer er verschillende brievenbussen geregistreerd staan op hetzelfde adres. Dat is, bijvoorbeeld, het geval wanneer je op een appartement woont.
Waarom wordt er een telefoonnummer gevraagd bij de registratie?
Wij vragen naar je telefoonnummer zodat we direct contact kunnen opnemen bij problemen met je bestelling of de levering.
Waarom wordt er naar mijn gezondheid gevraagd bij de registratie?
Wij vragen om je zorginhoudelijke gegevens, zoals gegevens over de medicijnen die je gebruikt of over je ziektebeeld(en), teneinde je verantwoorde zorg te kunnen bieden. Deze gegevens zijn eveneens van belang voor het verstrekken van geneesmiddelen, medische hulpmiddelen of andere producten waarbij een beroep gedaan wordt op de deskundigheid van FARMALINE als apotheker.
Wij bewaren je gezondheidsgegevens in je medicatiedossier overeenkomstig de hiervoor geldende wettelijke regels. Indien je hier bezwaar tegen hebt, kun je dit bij je registratie aangeven.
Wat is mijn klantnummer?
Het klantnummer bestaat uit 9 cijfers en kun je hier rechts bovenaan terugvinden wanneer je ingelogd bent op de website.
Hoe kan ik me aanmelden? Wat is mijn login?
In de rechterbovenhoek zie je het woord "aanmelden" staan (onder het icoontje van het "mannetje/poppetje"). Als je met de computermuis op het woord gaat staan, kan je klikken op de rode knop "Inloggen". Vervolgens vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in om je aan te melden. De gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt. Het wachtwoord heb je tijdens de registratie zelf kunnen kiezen. "aanmelden" staan (onder het icoontje van het "mannetje/poppetje"). Als je met de computermuis op het woord gaat staan, kan je klikken op de rode knop "Inloggen". Vervolgens vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in om je aan te melden. De gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt. Het wachtwoord heb je tijdens de registratie zelf kunnen kiezen.
Mijn gegevens zijn veranderd. Hoe kan ik die aanpassen?
Je kunt ons een e-mail sturen via info@farmaline.be waarin je de oude en de nieuwe gegevens vermeldt. Wij voeren de aanpassingen vervolgens voor je door.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Als je je wachtwoord niet meer weet, zijn er twee opties om te kunnen inloggen.
- Je kan een tijdelijke inlogcode aanvragen door te klikken op "tijdelijke inlogcode aanvragen". Dan zal je via mail een inlogcode ontvangen die je binnen de tien minuten kan gebruiken om in te loggen.
- Je kan op de inlogpagina op de rode knop "Wachtwoord vergeten?" klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Na het invullen van je e-mailadres, krijg je een e-mail toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen. Indien je geen mail kan terugvinden in je mailbox, kan je best ook even de spam of ongewenste mails nakijken.
Mijn wachtwoord wordt niet aanvaard. Wat moet ik doen?
Mogelijk staat CAPS LOCK aan of NUM LOCK uit.
De wachtwoorden zijn namelijk hoofdlettergevoelig en moeten helemaal correct zijn.
Je dient exact hetzelfde wachtwoord in te voeren als datgene waarmee je je geregistreerd hebt.
Je kan gebruikmaken van het "oogje" dat in deze balk staat, zo kan je zien wat je hebt ingevuld als wachtwoord.
Ik heb geen toegang meer tot mijn account. Wat nu?
Wachtwoorden zijn heel gevoelig. Elk klein verschil is er één te veel.
Kijk zorgvuldig na of het wachtwoord dat je invult volledig correct is!
TIP: typ uw wachtwoord in een tekstverwerker, zoals Word of Notepad, om de spelling en het hoofdlettergebruik (kleine letters of hoofdletters) te controleren. Vervolgens kun je het wachtwoord kopiëren en plakken in het invulveld.
Nog steeds geen toegang? Wanneer je je probeert aan te melden gebeurt er niets. De inlogpagina verschijnt opnieuw en de informatie die je had ingevuld is verdwenen. Dit probleem heeft te maken met de instellingen op je computer. Om op je account te kunnen inloggen, moet je computer sessiecookies aanvaarden. De cookie-instellingen kunnen worden gewijzigd in je Internetbrowser (zoals Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Google Chrome) bij de instellingen. De verdere stappen zijn afhankelijk van het besturingssysteem van je computer en de browser(versie) die je gebruikt. Voor meer informatie over hoe je sessiecookies kunt aanvaarden, neem je het best contact op met je computerspecialist of IT-departement.
Indien je nog problemen ervaart, kun je gerust contact opnemen met ons. Wij helpen je zo spoedig mogelijk verder.
Bestellen
Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?
Via de website
Om te bestellen dien je je altijd eerst even aan te melden met je mailadres en wachtwoord. Je kunt je bestelling rechtstreeks plaatsen op de website door de producten toe te voegen aan je winkelmandje. Vervolgens doorloop je de stappen op de bestelpagina.
Via de App
Via de app kan je de bestelling plaatsen.
In de zoekbalk bovenaan kan je het gewenste product ingeven, je kan op het gewenste product klikken.
Om dit toe te voegen aan je winkelmandje, kan je klikken op de rode knop "in winkelmandje".
Via de app kan u een bestelling opnieuw plaatsen via de bestelhistoriek.
Telefonisch via de klantendienst
Indien je hulp of advies nodig hebt, kun je onze klantendienst contacteren. Je kan dan best je mailadres of klantennummer waarmee je wilt bestellen doorgeven aan onze medewerkers. Het mailadres waarmee je wenst te bestellen dient geregistreerd te zijn bij ons. Omwille van praktische redenen kan onze klantendienst je bestelling enkel telefonisch aannemen. Je ontvangt daarna een e-mail om je bestelling af te ronden door middel van betaling.
Bestellen via e-mail, chat of per fax is niet mogelijk. Bedankt voor je begrip.
Hoe werkt het winkelmandje?
Je winkelmandje is een overzicht van de producten die je wil bestellen. Het winkelmandje blijft te allen tijde zichtbaar op de website in de rechterbovenhoek van het scherm.
Een product toevoegen aan je winkelmandje
Je kunt op elk moment een product toevoegen aan je winkelmandje door te klikken op de rode knop "In het winkelmandje "van het gewenste product.
De gewenste hoeveelheid bepalen
Alvorens het product toe te voegen aan je winkelmandje, kun je de hoeveelheid aanpassen door op het pijltje naar onder te klikken. Als u op dat pijltje klikt, zal u een lijst zien van 1 tot en met 50. daar kan u het juiste of gewenste aantal aanklikken. De hoeveelheid staat steeds links van de knop in winkelmandje aangegeven en wordt weergegeven met een cijfer. Je kunt ook meteen de hoeveelheid aanpassen door het cijfer aan te passen naar de gewenste hoeveelheid.
De gewenste hoeveelheid wijzigen in je winkelmandje
Wanneer je rechts bovenaan op je winkelmandje klikt, krijg je het volledige overzicht te zien van de producten die je wilt bestellen. Ook in dit overzicht heb je de mogelijkheid om de hoeveelheid van een bepaald product aan te passen op dezelfde bovengenoemde manieren. Indien je een product wenst te verwijderen, dan kan je klikken op het icoontje van het vuilbakje.
Wat is een promocode?
Een promocode is een code die je van FARMALINE ontvangt om een voordeel/promotie/korting op een bepaald product of bestelling te verkrijgen. Deze code wordt uitgestuurd bij acties waarover we communiceren in onze nieuwsbrief. De voorwaarden worden altijd onderaan vermeld. De aanmaak en verzending van promocodes is een geautomatiseerd proces. Om zeker geen promoties te missen, kun je je het best inschrijven voor de nieuwsbrief.
Wanneer je in de app bent ingelogd, kan je klikken op het icoontje van het "belletje". Daar zie je een melding indien er een promocode beschikbaar is.
Klik hier als je je wil inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze promoties.
Hoe gebruik ik mijn promocode?
In je winkelmandje zie je onderaan links, je lijst van je producten, naast je subtotaal, een invulveld waar je een promocode kunt invoeren onder "Promocode inwisselen". Vul je promocode in en klik op "Bevestig code". De inhoud van je winkelmandje of het te betalen bedrag wordt automatisch aangepast naargelang de aard van de ingevoerde promocode.
Let op: Je kunt slechts 1 promocode gebruiken per bestelling. Iedere promocode kan maximaal 1 keer gebruikt worden.
Hoe gebruik ik het tegoed dat op mijn account staat?
Het tegoed op je account wordt automatisch verrekend bij iedere bestelling in het te betalen bedrag bij het afrekenen. Je hoeft dus geen extra handeling te doen om gebruik te maken van je tegoed.
Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol afgerond werd?
Je bestelling is succesvol afgerond als je:
- een bevestigingsmail hebt ontvangen. Check ook de ongewenste mails /spam. Indien je gekozen hebt voor online betaling via het beveiligde Ingenico-systeem, hoef je geen verdere stappen te ondernemen. Indien je gekozen hebt voor betaling via overschrijving of een telefonische bestelling hebt geplaatst, dien je de betalingsinstructies te volgen.
- de finalisatie/betaling van je bestelling hebt voltooid. Wanneer je bestelling correct is afgerond, kun je deze ook terugvinden in je account bij "mijn bestellingen/facturen".
Mijn bestelling werd niet aanvaard ondanks betaling. Wat moet ik doen?
Wanneer je bestelling niet aanvaard werd, zal onze klantendienst steeds contact met je opnemen om te verantwoorden waarom je bestelling niet aanvaard werd. Indien mogelijk bieden we een alternatieve oplossing voor je aan.
Hoe kan ik een factuur ontvangen voor mijn bestelling?
Voor een nieuwe bestelling
Tijdens je bestelling hoef je niets te doen. Je factuur wordt automatisch verzonden per e-mail zodra je bestelling overhandigd wordt aan de koeriersdienst.
Voor een vorige bestelling: u kan uw facturen altijd online raadplegen in uw account nadat u bent aangemeld.
U kan dan klikken op "Mijn bestellingen/facturen".
Daarna ziet u het overzicht van uw bestellingen.
Per bestelling ziet u aan de rechterkant een rode pijl.
Daar kan u op klikken en daarna bij "Facturen en documenten" klikt u op het pijltje naar onder.
Dan kan u klikken op "Factuur downloaden".
Wat is mijn bestelnummer?
Je bestelnummer bestaat uit 10 opeenvolgende cijfers voorafgegaan door "BE- "en wordt automatisch gegenereerd bij iedere bestelling. Een bestelnummer kan er bijvoorbeeld zo uitzien: "BE-123456789-1" Je kunt dit terugvinden in:
- de bevestigingsmail
- de bestelhistoriek via je persoonlijke FARMALINE account.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Via e-mail houden we je op de hoogte van de status van je bestelling. Zo krijg je een e-mail wanneer:
- je bestelling correct geregistreerd werd.
- je betaling succesvol ontvangen werd.
- je bestelling ingepakt is.
- het pakket met je bestelling onderweg is voor aflevering. Hier ontvang je tevens een tracking code zodat je tijdens het transport de status van je pakket kan opvolgen.
In je account kan je de status van de bestelling vinden.
Ik heb zojuist besteld, maar ik ben iets vergeten. Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?
Zolang je geen bevestigingsmail ontvangen hebt dat je bestelling ingepakt is, kun je in je bestelhistoriek de betreffende bestelling annuleren en opteren voor een terugbetaling. Je kan dan een nieuwe bestelling plaatsen. Indien je bestelling niet meer geannuleerd kan worden, kan u het vergeten product bijbestellen door een nieuwe bestelling te plaatsen.
Ik heb zojuist besteld, maar ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat?
Dat kan zolang de optie zichtbaar is in de bestelhistoriek. Je kan dit ook navragen bij de klantendienst op het gratis nummer 0800 78 080. Van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 en zaterdag van 8:00 tot 16:00.
Ik heb zojuist besteld, maar ik heb me vergist van afleveradres. Kan ik dat nog wijzigen?
Je kan dit doen in je bestelhistoriek, zolang de status dit nog toelaat.
Indien je al een bevestigingsmail hebt ontvangen dat je bestelling is ingepakt, kan je best via de tracking je leveringsvoorkeuren instellen met de rode knop "leveringsvoorkeuren aanpassen". Zo kan je kiezen waar je pakje geleverd moet worden.
Levering met Bpost aan huis of op kantoor
Indien de koerier je leveringsadres als foutief beschouwt, kan het adres niet meer gewijzigd worden. Het pakket zal vervolgens teruggestuurd worden naar FARMALINE wegens foutieve informatie.
Levering in een afhaalpunt of pakjesautomaat
Indien je je pakket in een ander afhaalpunt wilt laten leveren dan hetgeen je opgegeven hebt bij de bestelling, kun je het best meteen onze klantendienst contacteren. Indien mogelijk zal een medewerker de leveringsmethode aanpassen naar een ander afhaalpunt. Zodra je een bevestigingsmail ontvangen hebt dat je bestelling ingepakt is, kan je pakket niet langer omgeleid worden naar een ander afhaalpunt.
Ik heb per ongeluk 2x besteld. Wat moet ik doen?
Normaal gezien vormt een dubbele bestelling geen probleem. Wanneer je één van de bestellingen betaald hebt, zullen de door jou bestelde producten geleverd worden. Daarnaast is het aanbevolen om de klantendienst telefonisch te contacteren, zodat we de dubbele bestelling voor jou kunnen annuleren indien dit nog mogelijk is.
Indien je beide bestellingen betaald hebt, kun je het best zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantendienst via chat of telefoon. Op die manier kunnen we op een efficiënte manier de dubbele bestelling annuleren en een terugbetaling aanvragen.
Ik heb de verkeerde betaalmethode gekozen. Wat moet ik doen?
Zolang je de betaling nog niet hebt uitgevoerd, kun je steeds teruggaan naar de vorige stap en een andere betaalmethode kiezen. Indien je gekozen hebt voor overschrijving, maar de betaling nog niet hebt uitgevoerd, kun je de bestelling meteen opnieuw invoeren en een andere betaalmethode kiezen.
Kan ik een vorige bestelling opnieuw plaatsen?
Op de website:
Het is niet meer mogelijk om via de bestelhistoriek dezelfde bestelling opnieuw te plaatsen. In dit geval kan je je mandje vullen met de gewenste producten en zo de bestelling plaatsen.
In de App:
In de app kan u uw bestellingen terugvinden. U kan daar dezelfde bestelling opnieuw plaatsen door te klikken op de knop "opnieuw bestellen".
Betalen
Kan ik veilig online betalen?
Als je een bestelling plaatst bij FARMALINE, kun je online betalen of via bankoverschrijving. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Ingenico, marktleider op het vlak van online beveiligde betalingen.
Wanneer je gekozen hebt voor online betaling, kom je na je bestelling bij FARMALINE op de beveiligde website van Ingenico terecht. Je versleutelde betaalgegevens zijn via een beveiligde SSL-verbinding ingevoerd in hun systeem. Daardoor zullen je kritische betaalgegevens nooit opgeslagen worden op onze website.
Op die manier verzekeren wij je maximale veiligheid en kun je je online betaling in alle vertrouwen bij Ingenico afhandelen. Lees hier meer over ons privacybeleid.
Welke betaalmethoden biedt FARMALINE aan?
Momenteel kun je betalen via overschrijving of online via onderstaande methoden:
- KBC Online
- Belfius
- ING Banking
- Visa
- Mastercard
- PayPal (2% transactiekosten, waarvan 1% gedragen door FARMALINE)
- Maestro
- Andere betaalmethoden, zoals bankcheques of onder rembours, zijn tot nader bericht niet mogelijk. Creditcards worden direct na aankoop gedebiteerd.
Zodra wij je betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verstuurd. Gelieve rekening ermee te houden dat een overschrijving tussen verschillende banken 3 werkdagen kan duren.
Voor aanvullende informatie over onze betalingscondities kun je de Algemene Verkoopvoorwaarden raadplegen.
Ik ben niet zeker of de betaling correct afgerond werd. Wat kan ik doen?
Wanneer FARMALINE je betaling ontvangen heeft, ontvang je een bevestigingsmail. In de bestelhistoriek van je persoonlijke FARMALINE account kun je ook steeds nagaan of de betaling correct afgerond werd. Indien je je bestelling in de bestelhistoriek terugvindt, is de bestelling succesvol geplaatst.
Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen en je de bestelling niet in je bestelhistoriek terugvindt, kun je best contact opnemen met onze klantendienst via e-mail op info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier.
Ik wil mijn bestelling via bankoverschrijving betalen. Op welk rekeningnummer kan ik dit doen?
Je kan je bestelling betalen via overschrijving op onderstaand rekeningnummer:
FARMALINE
Erik de Rodeweg 11-13
5975 WD Sevenum
IBAN: BE67 8260 0054 0587
BIC: DEUTBEBEXXX
Gelieve in de vrije mededeling van je overschrijving je bestelnummer te noteren voor een efficiënte opvolging.
Wat is een IBAN-code?
IBAN staat voor International Bank Account Number. Deze code wordt gebruikt om internationale transacties tussen rekeningen en banken in verschillende landen vlotter te laten verlopen.
Een IBAN-code bestaat uit maximaal 34 tekens (alfanumeriek) en uit 3 delen.
De eerste 2 letters stellen de landcode voor
De volgende 2 cijfers vormen een controlegetal
De overige cijfers vormen het (al dan niet aangevulde) nationaal rekeningnummer
De IBAN-code van FARMALINE is BE67 8260 0054 0587
Wat is een BIC-code?
BIC staat voor Bank Identifier Code. Deze code wordt gebruikt om banken te identificeren bij internationale betalingen. Een andere oudere benaming voor de BIC-code is het “SWIFT-adres”.
Een BIC-code bevat 8 of 11 tekens (alfanumeriek) en bestaat uit 4 delen.
- Een zelfgekozen bankcode van 4 letters
- Een landcode van 2 letters volgens de ISO 3166-1 norm
- Een plaatscode van 2 tekens
- Een filiaal- of afdelingsnummer van 3 tekens
De BIC-code van FARMALINE is “DEUTBEBEXXX”
Wanneer moet ik betalen als ik voor bankoverschrijving kies?
Je betaalt het best zo snel mogelijk. De betaling geldt namelijk als bevestiging dat de bestelling verwerkt mag worden. Bij laattijdige betaling is het mogelijk dat sommige producten (tijdelijk) niet meer beschikbaar zijn. Indien je je bestelling zo snel mogelijk wenst te ontvangen, kies je het best voor online betaling. Een overschrijving tussen twee verschillende banken kan namelijk 3 werkdagen duren.
Als je kiest voor bankoverschrijving, dien je te betalen binnen de twee weken. Bij het finaliseren van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail met de betalingsinstructies op je persoonlijke e-mailadres. Daarin vind je alle gegevens die je nodig hebt om de bankoverschrijving uit te voeren:
- Het rekeningnummer
- De IBAN-code
- De BIC-code
- Het bestelnummer (dit dient als mededeling van de overschrijving)
Hoe kan ik een terugbetaling ontvangen?
Een terugbetaling kan je aanvragen door contact op te nemen met onze klantendienst via telefoon, chat of e-mail.
Levering
Hoeveel bedragen de verzendkosten / leveringskosten / portkosten?
Levering in België
GRATIS bij een bestelwaarde vanaf € 39.
Indien de waarde van je bestelling lager ligt dan het bovengenoemde bedrag, zijn de leveringskosten als volgt:
Leveringstype | Leveringskosten |
Afhaalpunt/Pakjesautomaat | € 1,95 |
Aan huis/Op kantoor (bpost) | € 3,95 |
Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?
Wanneer je je bestelling geplaatst hebt, krijg je per koerierdienst een geschatte leveringstermijn te zien. Meer dan 95% van de bestellingen op onze website worden binnen die termijn geleverd. De aangegeven leveringstermijn is van toepassing zodra je betaling is afgerond en je een bevestigingsmail hebt ontvangen.
Bestellingen die van vrijdag 13:00 uur tot zondag 23:59 uur worden geplaatst, worden pas verwerkt en verzonden op maandag.
De verwachte levertermijn is 1 à 3 werkdagen.
Dit kan altijd afwijken wegens drukte of andere factoren.
Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Bij een thuislevering is het aangeraden om aanwezig te zijn tijdens de levering. Bij afwezigheid zal de koerier het pakket overhandigen aan een buur, de receptie of afleveren in een nabijgelegen afhaalpunt. Dit is afhankelijk van de door jou gekozen leveringsvoorkeuren in je account van Bpost. De koerier houdt je op de hoogte van de status van je pakket per e-mail of via een brief in je brievenbus. Daarin staat vermeld waar je het pakket kunt afhalen of hoe je contact kunt opnemen met de door jou gekozen koeriersdienst om een nieuwe levering af te spreken.
Indien het niet mogelijk is om aanwezig te zijn tijdens de levering, adviseren we je om je pakket rechtstreeks te laten leveren in een afhaalpunt. Het pakket blijft gedurende meerdere werkdagen beschikbaar, zodat je het kunt afhalen wanneer het voor jou past.
Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn woonadres?
Ja. Bij het plaatsen van je bestelling, kun je het leveringsadres ingeven. Dat hoeft niet je woonadres te zijn. Je hebt bovendien de mogelijkheid om verschillende adressen toe te voegen in je persoonlijke FARMALINE account. Wanneer je bijkomende adressen hebt toegevoegd, kun je bij je bestelling het gewenste adres uit je account kiezen.
Daarnaast kun je je pakket ook laten leveren in een afhaalpunt of pakjesautomaat.
Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd wordt?
Voor een levering aan huis of op kantoor is een datum van levering kiezen niet mogelijk. De koeriersdiensten leveren doorgaans tijdens de kantooruren. Je kunt je pakket dus ongeveer verwachten tussen 09:00 en 17:00.
Bij een levering in een afhaalpunt, parcelshop of pakjesautomaat, kies je zelf wanneer je je bestelling afhaalt. Je pakket blijft na levering gedurende 5-14 kalenderdagen beschikbaar (afhankelijk van het afhaalpunt).
Hoe lang blijft mijn pakje liggen in het afhaalpunt?
Afhaalpunt Bpost : 14 kalenderdagen
Pakjesautomaat Bpost: 5 kalenderdagen
Afhaalpunt Mondial Relay: 8 kalenderdagen
Pakjesautomaat Mondial Relay : 5 kalenderdagen
Hoe weet ik of mijn pakket verzonden is?
Je ontvangt een bevestigingsmail wanneer je betaling succesvol is afgerond en wanneer je pakket is ingepakt. Wanneer je pakket overhandigd wordt aan de koerierdienst, ontvang je een derde bevestigingsmail met een tracking code en een link naar een pagina waarop je de status van je pakket kunt volgen. Zodra je de inpakbevestiging hebt ontvangen, kun je het pakket binnen de aangegeven leveringstermijn verwachten.
Kan ik de status van de verzending volgen?
Bij de verzending van je pakket ontvang je een bevestigingsmail met een tracking code waarmee je je bestelling kunt volgen. Heb je je tracking code niet meer? Dan kun je je code opnieuw opvragen aan de hand van je e-mailadres in het contactformulier. De tracking code en de link om de status van je pakket te volgen worden meteen getoond op onze webpagina.
Ik was niet aanwezig op het moment van levering. Waar vind ik mijn pakket?
Bij afwezigheid word je op de hoogte gebracht van de status van je pakket per e-mail of via een brief in je brievenbus. Daarin staat vermeld waar je het pakket kunt afhalen.
Meer informatie over de status van je levering kun je terugvinden via de tracking code. Indien je je tracking code niet meer hebt, kun je die opnieuw opvragen via onze klantendienst via contactformulier, telefonisch of via chat.
De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?
Een levering in België duurt ongeveer 1 à 3 werkdagen, nadat je van ons een e-mail ter bevestiging van verzending hebt ontvangen. Je ontvangt hierna een link van de koerier om de levering van je pakket op te volgen. Mogelijk kan de levertermijn wegens drukte of andere factoren langer duren.
Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?
In je account/mijn gegevens kan je adressen toevoegen, wijzigen of verwijderen. De aanpassingen die je doorvoert, worden toegepast vanaf je volgende bestelling.
Mag ik een pakket weigeren?
Indien je je bestelling niet tijdig hebt kunnen annuleren, kun je gebruikmaken van het herroepingsrecht van 30 dagen.
Thuislevering
Je kunt je pakket weigeren door dit te melden aan de koerier van de leveringsdienst. Je hoeft hiervoor geen verklaring te geven. De koerier retourneert het pakket dan naar FARMALINE.
Neem je het pakket wel in ontvangst en wil je gebruikmaken van het herroepingsrecht, dan dienen de producten te voldoen aan de retourvoorwaarden. Indien dit niet het geval is, kunnen wij geen terugbetaling uitvoeren.
Afhaalpunt of pakjesautomaat
Het volstaat om je pakket in het afhaalpunt te laten en niet te tekenen voor ontvangst. De koeriersdienst retourneert vervolgens de niet opgehaalde pakketten. Zodra de terugzending door de koeriersdienst bevestigd is, ontvang je een terugbetaling indien de producten voldoen aan de retourvoorwaarden.
Ik heb het verkeerde adres opgegeven. Wat nu?
Indien je nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen dat je bestelling is ingepakt, kun je contact opnemen met onze klantendienst per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. Wij kunnen vervolgens het afleveradres aanpassen voor de verzending plaatsvindt.
Indien je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen dat je bestelling is ingepakt, dien je de volgende stappen te volgen:
Bpost-levering aan huis of op kantoor
Indien de koerier je leveringsadres als foutief beschouwt, kan het adres niet meer gewijzigd worden. Het pakket zal vervolgens teruggestuurd worden naar FARMALINE wegens foutieve informatie.
Levering in een afhaalpunt of pakjesautomaat
Indien je je pakket in een ander afhaalpunt wil laten leveren dan hetgeen je opgegeven hebt bij de bestelling, kun je het best meteen onze klantendienst contacteren via chat of telefoon. Zodra je een bevestigingsmail ontvangen hebt dat je bestelling is ingepakt, kan je pakket niet langer omgeleid worden naar een ander afhaalpunt.
Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Wanneer de kwaliteit van je pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat...) kun je het best het pakket meteen weigeren. Dit doe je door niet te tekenen voor ontvangst. De koerier neemt het pakket vervolgens weer mee en retourneert het naar FARMALINE. Wij zorgen dan onmiddellijk voor een nieuwe verzending.
Stel je de schade pas vast na ontvangst van het pakket? Dan neem je het best foto’s van de buiten- en binnenkant van het pakket, van de beschadigde producten. Om je een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden, vragen wij je die foto's binnen de 3 dagen na ontvangst van het pakket aan de klantendienst te bezorgen. Je kunt de klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. In je e-mail kun je het best je bestelnummer vermelden en ook om welke producten het gaat.
Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?
Wanneer je gekozen hebt voor thuislevering via Bpost, is het mogelijk dat je de koerier gemist hebt. Deze koeriersdiensten leveren slechts één keer op het aangegeven adres. Bij afwezigheid word je op de hoogte gebracht van de status van je pakket via e-mail of via een brief in je brievenbus. Daarin staat vermeld waar je het pakket kunt afhalen. Je kan het afhaalpunt contacteren om te vernemen of je pakje daar klaarligt.
Meer informatie over de status van je levering kun je terugvinden via de tracking code. Indien je je tracking code niet meer hebt, kun je die opnieuw opvragen via ons contactformulier.
Bij je bestelling wordt ook altijd een geschatte leveringstermijn gegeven. Een levering in België duurt ongeveer 1 à 3 werkdagen, nadat je van ons een e-mail ter bevestiging van verzending hebt ontvangen. Indien je merkt dat de leveringstermijn overschreden is, kun je best contact opnemen met onze klantendienst per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. Zij kunnen de status van de bestelling nakijken.
Was je wel aanwezig op het moment van de levering? Neem contact op met onze klantendienst via het contactformulier.
E-mailberichten
Hoe kan ik me in- of uitschrijven voor de FARMALINE-nieuwsbrief?
Inschrijven
Tijdens de registratie kun je aanvinken dat je nieuwsbrieven en promoties wenst te ontvangen.
Ben je al geregistreerd? Dan kun je je e-mailvoorkeuren aanpassen in je persoonlijke FARMALINE account. Je kunt je e-mailadres ingeven op de pagina 'Onze nieuwsbrief'. Zo ontvang je al onze promoties en nieuwigheden via e-mail.
Je kan je ook zonder registratie inschrijven voor de nieuwsbrief via onze site.
Uitschrijven
In je account kan je bij "Diensten & instellingen" klikken op "Nieuwsbrief" daar kan je kiezen om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief.
Indien het niet online lukt, kan u contact opnemen met onze klantendienst. Zij kunnen u uitschrijven voor de nieuwsbrief. De verwerking van deze aanpassing kan 48 uren duren.
Ik ontvang geen enkele e-mail van FARMALINE. Hoe komt dat?
Bepaalde instellingen in e-mailprogramma's kunnen ervoor zorgen dat e-mails van FARMALINE als spam of phishing geïdentificeerd worden. Je e-mailprogramma verplaatst onze e-mails dan naar de map Ongewenste e-mails of Reclame.
Je kan ervoor zorgen dat de e-mails in je inbox terechtkomen door:
- Rechts op het e-mailadres van de afzender (info@farmaline.be) te klikken en zo toe te voegen aan de lijst van vertrouwde contacten of veilige afzenders.
- De verzonden e-mail van FARMALINE die in je Ongewenste e-mails of Reclame map zit, aan te duiden als Geen ongewenste e-mail of Geen reclame.
Een overvolle mailbox kan ook de oorzaak zijn dat je geen e-mails meer kunt ontvangen. Enkele e-mails (met bijlagen) verwijderen, kan het probleem mogelijk oplossen. Indien je na deze stappen nog steeds geen e-mails ontvangt, neem je best contact op met onze klantendienst via chat, telefoon of het contactformulier op onze website.
Ik wil geen e-mails ontvangen van FARMALINE. Is dat mogelijk?
E-mails maken een cruciaal onderdeel uit van de communicatie en service bij FARMALINE. Zo houden wij je op de hoogte van:
- de status van je bestelling.
- eventuele problemen bij bestelling en/of levering.
- het laatste nieuws over nieuwe producten, promoties en veranderingen bij FARMALINE (indien je dit wenst).
Daarom is het niet mogelijk om geen enkele e-mail te ontvangen. Wanneer je ingeschreven bent voor onze nieuwsbrief, en deze niet meer wenst te ontvangen, kun je je uitschrijven door op de link te klikken onderaan de nieuwsbrief.
Wat is het e-mailadres van FARMALINE?
Je kunt een e-mail sturen naar de klantendienst via het contactformulier op onze website of via je persoonlijke mailbox naar info@farmaline.be.
Hoe lang duurt het voor mijn e-mail aan de klantendienst beantwoord wordt?
Onze klantendienst is bereikbaar via chat, telefoonen e-mail. We streven ernaar je vraag per mail binnen de 24 werkuren te beantwoorden. Gelieve er rekening mee te houden dat onze klantendienst op zon- en feestdagen niet bereikbaar is.
Dienst na verkoop
Kan ik een bestelling retourneren en waar moet ik rekening mee houden?
Ben je niet volledig tevreden met je bestelling? Je kunt producten binnen 30 dagen en zonder opgave van redenen kosteloos retourneren. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier om je retour te melden en je retourlabel te ontvangen.
Bij een retourzending moeten producten in originele verpakking en ongebruikt zijn.
Verwijder persoonlijke gegevens van het pakket voordat je het retourneert.
In normale gevallen kunnen gekoelde producten of voorschriftvrije geneesmiddelen met actieve ingrediënten niet geretourneerd worden. Geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen daarentegen uitzonderlijk geretourneerd worden in geval van schade of bij een productiefout.
Nadat we je retourzending ontvangen en gecontroleerd hebben, ontvang je een terugstorting van het retourbedrag, indien je claim terecht is.
Houd er rekening mee dat het tot 4-6 weken kan duren alvorens het retourneringsproces volledig verwerkt is.
De kosten voor het retourneren van een product op eigen initiatief zonder de goedkeuring van onze klantendienst, worden niet terugbetaald.
Als je inmiddels je retourlabel en -formulier ontvangen hebt van onze klantendienst, dien je rekening te houden met onderstaande tips:
Verpak de producten zorgvuldig. Je kunt rekenen op een terugbetaling wanneer de producten voldoen aan de retourvoorwaarden.
Voeg je bestelbon bij de producten. Op die manier kunnen we de retour op een efficiënte manier verwerken. Bij identificatieproblemen kunnen de terugbetaling en/of correctie vertraging oplopen.
Noteer het verzendnummer of kleef het retourlabel op je pakket. Zo kun je het pakket volgen en bij eventuele problemen kan onze klantendienst efficiënt actie ondernemen.
Ik heb het verkeerde product besteld of een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
Verkeerd product besteld?
Geen zorgen! Je kunt je product retourneren als het voldoet aan onze vereisten. Hou hiervoor rekening met de retourvoorwaarden, zodat we je kunnen helpen zonder bijkomende kosten te moeten aanrekenen. Contacteer onze klantendienst per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier om je retour te melden en je retourlabel te ontvangen.
Verkeerd product ontvangen?
Onze excuses! Wij helpen je graag verder om het probleem op te lossen. Daarom vragen wij je om een foto van de verkeerde producten en van het LOT-nummer op de verpakking op te sturen naar de klantendienst om je probleem zo efficiënt mogelijk recht te kunnen zetten. Je kunt de klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. In je e-mail kun je het best je bestelnummer vermelden en ook om welk product het gaat.
Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?
Om je probleem zo efficiënt mogelijk recht te kunnen zetten, vragen wij je om contact met ons op te nemen binnen 30 dagen na ontvangst. Je kunt de klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. In je e-mail kun je best je bestelnummer vermelden en ook vermelden welke producten ontbreken.
Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Wanneer de kwaliteit van je pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat...) kun je best het pakket meteen weigeren. De koerier neemt het pakket vervolgens weer mee en retourneert het naar FARMALINE waarna een automatische terugbetaling volgt.
Stel je de schade pas vast na ontvangst van het pakket? Dan neem je best foto’s van de buiten- en binnenkant van het pakket, van de beschadigde producten en van je bestelbon. Om je een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden, vragen we je die foto's binnen de 3 dagen na ontvangst van het pakket aan de klantendienst te bezorgen. Je kunt de klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier. In je e-mail kun je best je bestelnummer vermelden en ook best vermelden om welke producten het gaat.
Volgens de koerierdienst heb ik mijn pakket ontvangen, maar dat klopt niet. Wat nu?
Thuislevering
Indien je pakket volgens de koerierdienst wel degelijk geleverd werd en je geen bericht van afwezigheid hebt gekregen, kun je bij hen steeds de ondertekende ontvangstbevestiging opvragen. Wanneer je de ontvangst betwist, zal de koerierdienst een onderzoek starten. Binnen de Europese Unie kan dit tot 3 weken duren. Buiten de Europese Unie duurt een dergelijk onderzoek doorgaans langer. Voor meer informatie en een alternatieve oplossing kun je best onze klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier.
Afhaalpunt of parcelshop
De medewerker van het afhaalpunt of de parcelshop vraagt bij de ophaling van het pakket steeds om de bestelbevestiging of een identiteitsbewijs te tonen. Wanneer de medewerker het pakket overhandigt, wordt dit geregistreerd en is er een ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer je de ontvangst betwist, zal de koeriersdienst een onderzoek starten. Binnen de Europese Unie kan dit tot 3 weken duren. Buiten de Europese Unie duurt een dergelijk onderzoek doorgaans langer. Voor meer informatie en een alternatieve oplossing kun je best onze klantendienst contacteren per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulierbinnen 10 werkdagen.
Fabrieksgarantie op toestellen
In geval van schade, bij een productiefout, defecten of andere problemen met een product uit onze webshop dat onderhouden werd volgens de voorschriften, geniet je van de fabrieksgarantie. Garantie geldt 24 maanden vanaf de aankoopdatum.
Indien nodig dient een product onder garantievoorwaarden geretourneerd te worden. Wanneer je het product of de bestelling retourneert, dien je de retourverpakking te voorzien van de indicatie Retour o.w.v. Fabrieksgarantie. Daarnaast dien je ook de factuur en een omschrijving van het probleem op te sturen.
Onze klantendienst zal vervolgens contact opnemen met de producent om het probleem op te volgen. De producent heeft het recht om te bepalen of het product vervangen of terugbetaald zal worden.
Zodra FARMALINE het vervangende product ontvangen heeft, wordt het zonder bijkomende kosten naar hetzelfde afleveradres opgestuurd. In geval van terugbetaling ontvang je het betaalde bedrag exclusief verzendkosten als tegoed op je FARMALINE account.
FARMALINE is niet verantwoordelijk voor de doorlooptijden van vervangingen van producten onder garantie. Als eindgebruiker heb je eveneens het recht om je rechtstreeks te wenden tot de fabrikant. Het hele proces kan tot 6 weken duren.
Farmaceutische zorg
Als patiënt bij FARMALINE geniet je van professioneel en discreet advies. De farmaceutische expertise van onze apothekers staat steeds voor je klaar! Hieronder vind je een overzicht van onze diensten.
Geneesmiddelen - Medische hulpmiddelen - Parafarmaceutische producten
- Informatie over het gebruik en/of toepassing van onze producten
- Bewaaradvies
- Algemene aanvullende informatie
- Sensibilisering
- Alternatieve producten (indien een gewenst product niet (meer) beschikbaar is of niet helemaal voldoet aan je verwachtingen)
- Bijwerkingen
- Contra-indicaties of interacties met andere middelen
- ...
Heb je een vraag voor of na het plaatsen van je bestelling? Contacteer onze apothekers via de klantendienst per e-mail via info@farmaline.be, telefoon, chat of het contactformulier.
Reviews
Wat zijn reviews?
Dit zijn de meningen, ervaringen, opvattingen en beoordelingen van onze klanten en medewerkers over een bepaald product. Je kunt deze reviews terugvinden op de productpagina's.
Deze reviews zijn volledig vrijwillig aan FARMALINE bezorgd door onze klanten en medewerkers. Na goedkeuring worden ze door FARMALINE online gepubliceerd.
Waarom staan deze reviews online?
Als apotheek kunnen wij enkel objectieve informatie geven over de producten die wij aanbieden. Toch zijn we van mening dat de ervaringen van onze klanten en medewerkers met bepaalde producten relevant kunnen zijn voor jou. Een subjectieve mening kan doorslaggevend zijn wanneer je bijvoorbeeld twijfelt tussen twee producten, specifieke eigenschappen in vraag stelt of gebruikstips nodig hebt.
Wat heb ik eraan?
- Je kunt je mening kwijt over de producten in onze webshop.
- Andere klanten krijgen een beter beeld over de werking van het product.
- De mening van andere klanten kan doorslaggevend zijn wanneer je een product kiest.
Hoe schrijf ik een goede review?
De reviews worden op de website gepubliceerd als ze voldoen aan volgende criteria:
- De review is relevant en gerelateerd aan het product in kwestie. Idealiter geef je meer informatie dan alleen een algemene indruk. Je kan bijvoorbeeld iets schrijven over de structuur van het product (romig, zacht, rijk) over de geur van het product, is het gemakkelijk aan te brengen of te gebruiken, wat is het resultaat na gebruik.
- De review is minimaal 50 woorden lang.
- De review voldoet aan onze voorwaarden en ons beleid.
Overige vragen
Geeft FARMALINE extra kortingen aan bepaalde beroepen of sectoren?
Het is niet mogelijk een bijkomende korting te verkrijgen.
FARMALINE is een erkende apotheek en respecteert de deontologie van de Orde der Apothekers, die formeel elke discriminerende korting aan haar leden verbiedt.
De prijzen zijn vrij te bepalen, maar moeten voor iedereen dezelfde zijn.
Is FARMALINE bereid om een evenement te sponsoren?
De toegelaten publiciteit voor een apotheek is erg beperkt. De Orde der Apothekers wil namelijk geen commercieel imago creëren voor het beroep van apotheker.
FARMALINE respecteert de richtlijnen van de Orde der Apothekers nauwgezet en kan daarom geen enkele vorm van sponsoring toepassen.
Kan ik staaltjes ontvangen van een product voor ik een aankoop doe?
Wij begrijpen dat het heel prettig zou zijn om een product uit te proberen voordat je het koopt, zeker als je het product of merk niet kent of nog nooit hebt gebruikt.
Het is echter niet mogelijk om al onze klanten op elk moment te voorzien van staaltjes. Wij ontvangen staaltjes van verschillende merken op verschillende momenten, waardoor we dus nooit zekerheid hebben over welke staaltjes we je kunnen aanbieden. Daarnaast zouden de kosten om staaltjes te versturen ook snel oplopen. Wij proberen de bestellingen van onze klanten te voorzien van (een) staaltje(s) zolang de voorraad strekt, maar kunnen dit niet garanderen. Hierbij gaat het dan om staaltjes van verschillende merken die wij op voorraad hebben. Wij hopen dat je de door ons gekozen staaltjes kunt waarderen en begrip hebt voor ons standpunt. Wij kunnen geen staaltjes meeleveren op aanvraag. Indien u staaltjes wenst te ontvangen van een bepaald product, kan u dit altijd navragen bij de fabrikant, deze staat steeds vermeld bij het product. Mogelijk kunnen zij u de gevraagde staaltjes geven.
Wordt mijn pakje wel discreet verzonden?
De verzending en verpakking van je pakket is erg discreet. De bestelling wordt verpakt in een bruine doos zonder enige verwijzing naar FARMALINE. Ook de inhoud van de doos wordt niet op de buitenkant vermeld.
Bovendien is het niet mogelijk om de inhoud te bekijken, aangezien de doos gesloten wordt met een sterke bruine kleefband.
Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.
Als je geen antwoord gevonden hebt op je vraag of bijkomende vragen wilt stellen, kun je onze klantendienst altijd bereiken via:
- E-mail: info@farmaline.be
- Tijdens de kantooruren: iedere werkdag van 08.00 tot 20.00 en op zaterdag van 08.00 tot 16.00
- Telefonisch op het gratis nummer: 0800 78 080
- Indien beschikbaar via chat
Ook buiten de kantooruren:
- Het contactformulier op onze website
- Wij nemen dan zo snel mogelijk opnieuw contact met je op om je vraag te beantwoorden
Vragen over marktplaats / partnerbestellingen
Ik heb een vraag over een product of bestelling van een partner. Wat doe ik?
Als je vragen hebt over producten, ga dan naar je klantenaccount. Onder "Mijn bestellingen" vindt u de volgende opmerking voor de betreffende partner: "Vragen over de bestelling / het product".
Hoe kan ik een product of bestelling van een partner retourneren?
Ga hiervoor naar je klantenaccount. Onder "Mijn bestellingen" vind je de opmerking "Retour aanvragen" voor de betreffende partner.
Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug als ik bij een partner koop?
Zodra je klacht/retour is ontvangen door de partner, stort de partner je geld binnen een paar dagen terug als de claim terecht is.
Kan ik vouchers, kortingen en spaarvoordelen inwisselen?
Het is niet mogelijk om FARMALINE cadeau- of promotiebonnen, kortingen of spaarvoordelen bij verkopers op de marktplaats in te wisselen.
Ik heb een vraag over een partnerproduct. Met wie neem ik contact op?
Als je vragen hebt over producten, neem dan rechtstreeks contact op met de partner. Je vindt de contactgegevens op de productdetailpagina door op de partnernaam te klikken of wanneer je een bestelling plaatst in je klantenaccount.
Ik wil een product bij een partner bestellen. Wat is de levertermijn?
De levertijd wordt weergegeven bij het artikel voordat je je bestelling plaatst. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, kun je de huidige status bekijken onder Mijn account. Hier wordt ook weergegeven welke verzenddienst wordt gebruikt voor de levering. Je ontvangt van elke partner ook een verzendbevestiging met een trackinglink, waarmee je de levering kunt volgen.
Wat zijn de verzendkosten bij een partner?
Op onze marktplaats bieden alle verkopers hun goederen aan tegen hun eigen prijzen en voorwaarden, d.w.z. volledig onafhankelijk van FARMALINE. Daarom gelden altijd de diensten, voorwaarden en bepalingen van de desbetreffende verkoper. Als u bijvoorbeeld twee artikelen van twee verschillende verkopers bestelt, brengt elke verkoper zijn eigen verzendkosten in rekening.
Aan welke landen leveren jullie?
Bestellingen via www.farmaline.be worden alleen verzonden naar het door jou gewenste adres binnen België.
Ik ben zelden thuis - kan ik mijn afleveradres kiezen?
Je bent natuurlijk vrij om het gewenste afleveradres te kiezen. Je ontvangt een verzendbevestiging met een link om je bestelling te volgen.
Welke pakjesdiensten kan ik kiezen?
Op onze marktplaats bieden alle verkopers hun goederen aan tegen hun eigen prijzen en voorwaarden, d.w.z. volledig onafhankelijk van FARMALINE. De beschikbare pakjesdiensten worden weergegeven in uw bestelling.
Mijn pakket is verzonden maar niet aangekomen, wat kan ik doen?
Neem in dat geval rechtstreeks contact op met de partner via het contactformulier in je klantenaccount.
Hoe kan ik bij jullie betalen?
Momenteel kun je betalen via deze methoden:
- Bancontact
- VISA
- Mastercard
- Paypal
- Maestro
- Overschrijving
Welke kredietkaarten worden geaccepteerd?
Op dit moment kun je betalen met je VISA of Mastercard.
Hoe gaan we om met creditcardgegevens?
Om de transparantie in de online handel te vergroten, zijn alle acceptatiepartners van Visa vanaf 31 januari 2017 verplicht om uit te leggen hoe zij omgaan met creditcardgegevens. Wij voldoen graag aan deze verplichting:
Je creditcardgegevens worden altijd SSL-gecodeerd naar onze webshop verzonden. Je herkent dit aan het groene slotsymbool linksboven.
Wij hebben de naam van de creditcardhouder, het kaartnummer, het controlecijfer en de vervaldatum nodig.
De creditcardhouder en het kaartnummer zijn versleuteld, het controlenummer wordt helemaal niet opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen onze servicemedewerkers alleen de laatste vier cijfers van het creditcardnummer zien.
We maken gebruik van de betaalserviceprovider "Adyen".
De betalingsgegevens worden ook in SSL-gecodeerde vorm naar Ayden verzonden.